چهارشنبه 1 بهمن 1399   00:02:15

تدوین استراتژی‌های روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران بر اساس الگوی ترکیبی




سیدمحمد اعرابی۱، سید احسان وزیری یگانه۲، شهرام اسفندیاری قلاتی۲
۱- رئیس پژوهشکده مدیریت سما
۲- پژوهشگر پژوهشکده مدیریت سما

چکیده:   (۴۵ مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر تدوین استراتژی‌های روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران است که در دو فاز انجام شده است: نخست، تدوین مقاصد مطلوب روابط عمومی و دوم، تدوین مسیرهای مطلوب روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران. قلمروی این پژوهش شرکت ملی نفت ایران است. پژوهش حاضر بر اساس نتیجه یک تحقیق کاربردی، بر اساس هدف یک تحقیق توصیفی و بر اساس نوع داده یک تحقیق ترکیبی (کمی و کیفی) می‌باشد. الگوی مورد استفاده در پژوهش یک الگوی ترکیبی ( فرایندی و نتیجه‌ای) برای تدوین استراتژی‌ها است.
یافته‌های فاز اول (مقاصد مطلوب) شامل بیانیه‌های ماموریت، چشم‌انداز و ارزش‌ها و همچنین تعداد 19 هدف استراتژیک است. در فاز دوم ابتدا زیرسیستم‌های روابط عمومی شامل مطالعات و مسئولیت اجتماعی، ارتباط با ذینفعان، انتقال مطالب به رسانه‌ها، ارتباط با فضای مجازی، فرهنگی و هنری، نشر مطالب و مدیریت روابط عمومی تعیین شده و سپس مسیرهای مطلوب (استراتژی‌های) زیرسیستم‌ها به روش ترکیبی تدوین و اولویت‌بندی شده‌اند که در مجموع 49 استراتژی‌ نهایی گردید.

برای مشاهده متن کامل مقاله در این قسمت کلیک کنید.




کلمات کليدي
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر
اخبار مرتبط
نظرات
متن
موارد زير اختياري مي باشد
نام
سن
پست الكترونيك
شهر
كشور
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید